Chartlotte Gainsbourg - Hey Joe - Nymphomaniac - Lars von Trier (2014) - tłumaczenie z angielskiego

Lista wszystkich wpisów

Szukaj na tym blogu

wtorek, 17 grudnia 2013

Chartlotte Gainsbourg - Hey Joe - Nymphomaniac - Lars von Trier (2014) - tłumaczenie z angielskiego


W dniu dzisiejszym trzeci już wyjątek od reguły ponieważ zaprezentuję utwór do którego słowa nie są w języku francuskim, mało tego utwór ten nie wymaga tłumaczenia, bo tych było już wiele. Prezentuję go jednak ponieważ został wykonany przez jedną z wcześniejszych bohaterek tego blogu do której mam nadzieję będziemy jeszcze niejednokrotnie mieli okazję powrócić.



Artystką tą jest piosenkarka i aktorka Charlotte Gainsbourg, a opublikowane w dniu dzisiejszym nagranie to "Hey Joe" z repertuaru Jimiego Hendrixa. Tym samym dołącza ona do panteonu liczących się wykonawców, którzy od lat 60-tych z lepszym lub gorszym skutkiem wykonywali ten klasyk.
Piosenka ukazuje się w celu promocji nowego filmu Larsa von Triera pt.:"Nymphomaniac" (tytuł polski "Nimfomanka"), który premierę będzie miał na początku 2014 roku. Po Melancholii (2011) i Antychryście (2009) jest to już trzeci projekt tego reżysera w którym w jednej z głównych ról obsadza właśnie Charlotte Gainsbourg. Nawiasem mówiąc aktorka zagrała kobietę właśnie o imieniu Joe.


Jeżeli wsłuchamy się w utwór usłyszymy motywy charakterystyczne dla Becka, który był producentem tej nowej aranżacji - wcześniej współpracował z artystką przy okazji albumów "IRM" (2008) i "Stage Whisper" (2009), i to zdecydowanie da się zauważyć.
Według mnie wykonanie jest właśnie takie jak być powinno jeżeli ma pasować do twórczości Larsa von Triera, zawiesiste i mroczne z nutą perwersji. Idealna przyprawa do zakazanego filmu, który po wcześniejszych produkcjach będzie zapewne równie niezrozumiały i wyklęty dla pozornie uporządkowanego świata co poprzednie dzieła.
Opakowanie, czy jak kto woli marketing filmu, co już widać po udostępnionych materiałach i akcji promocyjnej, powinien przyciągnąć sporą rzeszę publiczności i jeżeli potwór kryjący się w paczuszce będzie miał dostatecznie dużo seksu to być może mniej kontrowersyjna część odbiorców tym razem wytrwa do końca, ale nie uprzedzajmy faktów.

Utwór: Hey Joe
Wykonawca: Charlotte Gainsbourg
Album: Nymphomaniac - ścieżka dźwiękowa do filmu (2014)

Hey Joe, where you goin' with that gun in your hand
Hey Joe, I said where you goin' with that gun in your hand
I'm goin' down to shoot my ol' lady
You know I caught her messin' 'round with another man
I'm goin' down to shoot my ol' lady
You know I caught her messin' 'round with another man
And that ain't too cool

Hey Joe, I heard you shot your woman down, shot her down, down
Hey Joe, I heard you shot your lady down, shot her down to the ground
Yes, I did it, I shot her
You know I caught her messin' 'round, messin round town
Yes I did, I shot her
You know I caught her messin' 'round, messin round town
And I gave her the gun
I shot her!
Alright, shoot her one more time again baby
Dig it

Hey Joe, where you gonna run to now, where you gonna run to
Hey Joe, where you gonna run to now, where you, where you gonna go
I'm goin' way down south, way down to Mexico way, all right
I'm goin' way down south, way down where I'll be free
Ain't no one gonna mess with me there, baby
Ain't no hang-man gonna
He ain't gonna put a rope, around me
You better believe it, right now
Hey, Joe, you better run on down...
Hej Joe, dokąd idziesz z tą spluwą w dłoni

Hej Joe, powiedziałam dokąd idziesz z tą spluwą w dłoni
Idę zastrzelić moją starą
Wiesz, przyłapałem ją jak kręciła z innym facetem
Idę zastrzelić moją starą
Wiesz, przyłapałem ją jak kręciła z innym facetem
I to nie było zbyt fajne

Hej Joe, słyszałam, że zastrzeliłeś swoją kobietę, zastrzeliłeś ją
Hej Joe, słyszałam, że zastrzeliłeś swoją kobietę, wysłałeś do piachu
Tak zrobiłem to, zastrzeliłem ją
Wiesz przyłapałem ją jak kręciła, kręciła na mieście
Tak zrobiłem to, zastrzeliłem ją
Wiesz przyłapałem ją jak kręciła, kręciła na mieście
I dałem jej spluwę
Zastrzeliłem ją!
W porządku, zastrzel ją znowu dziecino
Kop

Hej Joe, dokąd teraz uciekniesz, dokąd teraz uciekniesz
Hej Joe, dokąd teraz uciekniesz, dokąd, dokąd pójdziesz
Udaję się na południe, aż do Meksyku, o tak
Udaję się na południe, na południe gdzie będę wolny
Nikt nie będzie tam ze mną pogrywał, mała
Żaden oprawca
Nie założy mi liny, dookoła mnie
Lepiej w to uwierz, właśnie teraz
Hej Joe, lepiej już uciekaj...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz