Kery James - À la Idéal J - tłumaczenie z francuskiego

Lista wszystkich wpisów

Szukaj na tym blogu

sobota, 1 grudnia 2018

Kery James - À la Idéal J - tłumaczenie z francuskiego


Poniżej utwór kontynuujący wczorajszy wątek. Klip polecam z uwagi na świetny montaż i miłe dla oka obrazy dobrze grające z dźwiękiem.

Utwór: À la Idéal J
Wykonawca: Kery James
Album: J'rap encore (2018)



[Couplet 1]
Un rappeur qui parle que d'oseille, ce n’est qu'un "mahboul"
Un rappeur qui prend position quand le vent peut tourner en tempête j'appelle ça un "rajoul"

2018 j’attire encore les foules
Ils m'ont pas vu venir comme le signe de Jul

Ou un ex ami qui vient t'soulever chez toi le visage de la honte caché sous une cagoule

Bang, bang, bang, les mots peuvent tuer, on se sent bien en restant muet
Au fait, un rappeur qui trahit les nôtres moi j'appelle ça une prostituée
Un flic qui tue un vieil homme menotté, les voyous en costard appellent ça une bavure

Moi j'appelle ça un crime organisé perpétré par des lâches couverts par des ordures

J'rentre dedans, j'prends pas de gants
J'crois plus en leur faux semblant
Un peu comme un palestinien bombardé au phosphore blanc
Étoile aux couleurs de l’hémoglobine
Le genre de couplet que l’on rembobine
Pour être français faut-il vraiment que nos sœurs noires s'appellent Corinne ?

[Refrain]
2Pac, All Eyez On Me (x4)
J’rêve pas d'une mort à la Biggie (x4)
J'fais ça à la Ideal J
À la, à la Ideal J (x3)
J'fais ça à la Ideal J
À la, à la Ideal J (x3)

[Couplet 2]
Un rappeur qui méprise la pauvreté n’aura pas mon respect
Dites-moi qui sont les faux puisque tous les rappeurs qui s'emparent du micro prétendent être vrais
Mais dans toutes les cités y'a des mythomanes
Qu'ont jamais vu d'leurs yeux un kilogramme
Qu'ont jamais vraiment vécu un seul drame
Y'a qu'dans leur peu-cli qu'ils portent une arme
J'suis pas, j'suis pas, j'suis pas, j'suis pas
J'suis pas rentré dans l'rap pour l'oseille
C'est plus fort que moi faut toujours que je sois plus hardcore que la veille
T'attends l'jour où j'arrête, moi j'attends l'jour de la paye

Frérot y'a plus de retraite, arrête d'arracher des vieilles

Un chômeur qui braque une banque ils appellent ça un délinquant
Comment appeler un banquier qui vient de braquer les élections ?
J'crois pas en c'truc qu'ils appellent la liberté d'expression
Ça ne fonctionne que lorsqu'il s'agit d'insulter les musulmans
Insolent j'étais, je serai, je suis
Violent tu l'sais, j'pourrais aussi
Vie de té-ci à la Jessy Money, thug life, on fait l'récit

T'as sorti un son j'ai même pas cliqué
Toute ta carrière est préfabriquée
T'es disque d'or j'sais même pas qui t'es
Moi on m'reconnait le visage flouté

[Refrain]
2Pac, All Eyez On Me (x4)
J'rêve pas d'une mort à la Biggie (x4)
J'fais ça à la Ideal J
À la, à la Ideal J (x3)
J'fais ça à la Ideal J
À la, à la Ideal J (x3)
[Zwrtoka 1]
Raper, który śpiewa tylko o pieniądzach (szczawiu), jest (co najwyżej) błaznem*1
Raper, który zajmuje stanowisko, gdy zaczyna wiać wiatr zmian, jest prawdziwym mężczyzną*2 (ma odwagę)
W 2018 roku wciąż przyciągam tłumy*3
(Wcześniej) nie dostrzegano mnie tak jak nie rozumiano znaków JULa*4
(Nie dostrzegano) jak byłego przyjaciela, który przychodzi ze spuszczoną głową by ukryć zawstydzoną twarz
Pif, paf, słowa mogą zabijać, dobrze nam pozostawać w milczeniu
Przy okazji, raper, który zdradza swoich, jest przeze mnie nazywany prostytutką
Kiedy gliniarz zabija starszego człowieka w kajdankach, zbiry w garniturach (chodzi o polityków) taki czyn nazywają pomyłką
A ja nazywam to zbrodnią z premedytacją popełnianą przez tchórzy kierowanych przez śmieciarzy
Wchodzę w to bez rękawic
Nie wierzę już w ich fałszywą obłudę
Trochę jak Palestyńczycy bombardowani białym fosforem
Czerwono krwista gwiazda
Rodzaj wersetu, który przewijasz (do początku)
Czy aby być Francuzkami nasze czarne siostry naprawdę muszą nazywać się Corinne*5?

[Refren]
2Pac, Wszystkie oczy na mnie (x4)*6
Nie marzę o śmierci jaką miał Biggie (x4)*7
Robię to w stylu Ideal J
W stylu Ideal J (x3)
Robię to w stylu Ideal J
W stylu Ideal J (x3)

[Zwrotka 2]
Raper, który nie dostrzega ubóstwa, nie zyska mojego szacunku
Powiedzcie mi, którzy są fałszywi, skoro wszyscy raperzy dzierżący mikrofon udają prawdziwych
Ale na każdym osiedlu są mitomani
Którzy nigdy na oczy nie widzieli kilograma
Którzy nigdy nie przeżyli nawet jednego dramatu
Którzy spluwę dzierżą tylko w swoich klipach
Ja nie, ja nie, ja nie, ja nie
Nie zwróciłem się w stronę rapu dla pieniędzy
To jest silniejsze ode mnie, zawsze muszę drążyć bardziej niż dnia poprzedniego
Czekasz na dzień kiedy przestanę, ja czekam tego dnia zapłaty
Braciszku, nie ma już więcej pieniędzy u emerytów, przestań okradać staruszki
Bezrobotnego, który okrada bank nazywają przestępcą
A jak nazwiesz bankiera, który napada na wybory?*8
Nie wierze w tę rzecz nazywaną wolnością wypowiedzi
To działa tylko, gdy chodzi o obrazę muzułmanów

Bezczelny byłem, będę, jestem
Brutalny, wiesz o tym, że też mogę
Życie w projektach tak jak Jessy Money*9, Thug Life*10 o tym opowiada
Wypuszczasz dźwięki, których nawet nie klikam
Cała twoja kariera jest półproduktem
Cały jesteś ze złota, a ja nawet nie wiem kim jesteś
Mnie rozpoznają nawet z rozmytą twarzą*11

[Refren]
2Pac, Wszystkie oczy na mnie (x4)*6
Nie marzę o śmierci jaką miał Biggie (x4)*7
Robię to w stylu Ideal J
W stylu Ideal J (x3)
Robię to w stylu Ideal J
W stylu Ideal J (x3)
*1 w oryginale “mahboul” z arabskiego: مهبول , co znaczy dosłownie szalony;
*2 w oryginale “rajoul” z arabskiego: رَجُل, co oznacza mężczyznę;
*3 już w 1990 roku Kery występował ze swoim zespołem Ideal J, miał wtedy 13 lat;
*4 nawiązanie do rapera JULa i znaku który pokazywał, a który początkowo był niezrozumiały - tymczasem to zapis jego pseudonimu;
*5 nawiązanie do polemiki w programie telewizyjnym, gdzie Eric Zemmour powiedział Hapsatou Sy, że jej imię jest nieodpowiednie i powinna się nazywać Corinne;
*6 nawiązanie do jednej z najgłośniejszych płyt pod tym właśnie tytułem "All Eyez On Me" ikon rapu Tupaca Shakura, rapera zamordowanego w 1996 roku;
*7 nawiązanie do kolejnego rapera Christophera Wallace'a (pseudonim Notourius B.I.G) zamordowanego w 1997 roku;
*8 nawiązanie do prezydenta Emmanuela Macrona, byłego bankiera;
*9 nawiązanie do jednego z byłych członków grupy Ideal J, który opuścił ją w 1993 roku, dawniej zwano go Alter MC, obecnie znany jako Jessy Money, zasila skład kolektywu raperów Mafia K'1 Fry;
*10 nawiązanie do jednego z utworów kolektywu Mafia K'1 Fry, wykonywanego właśnie przez Kery'ego Jamesa;
*11 nawet po zabiegu stosowanym przez telewizje, aby ukryć tożsamość pokazywanej postaci.

2 komentarze:

  1. Czy można prosić o tłumaczenie?
    Georgio - Miroir

    Dziękuję za dotychczasową działalność. Nieoceniony wpływ na rozwój mojej frankofilii... =)

    OdpowiedzUsuń