Underground Mentality - De2s z udziałem 60 East & Timothy Rhyme z First Dirt - tłumaczenie z francuskiego

Lista wszystkich wpisów

Szukaj na tym blogu

sobota, 4 maja 2019

Underground Mentality - De2s z udziałem 60 East & Timothy Rhyme z First Dirt - tłumaczenie z francuskiego

I kolejny utwór z nowego albumu De2s "Comme un Lundi", tym razem gościnnie udział wzięła amerykańska grupa First Dirt (60 East i Timothy Rhyme) z Los Angeles podczas ich pierwszej wizyty w Paryżu. Podając za źródłem - na gramofonach w produkcji utalentowany DJ Idem.
Tekst oryginalny i tłumaczenie dzięki uprzejmości Katy Koniarz.

Utwór: Underground Mentality
Wykonawca: De2s z udziałem 60 East & Timothy Rhyme First Dirt, Dj Idem
Album: Comme un Lundi (2019)



Timothy Rhyme
Je regarde à l'intérieur de l'âme humaine, En errant sur la terre
Et je vois quelles forces contrôlent son clan
Pourquoi fait-il sa mise? Pourquoi plie-t-il le poing?
Est-il Marshall Mathers Ou est-il plus proche de Stan
Comprends, que la jungle n'est pas conviviale, sauf si tu est apte à survivre
Un conseil pour le sage garde les yeux fixés sur la recompense
Parce qu'il y a des serpents aux gros crocs, Qu'ils souhaitent se déguiser
Plus le sourire est grand, Plus leur taille est grande, Tous mes gars,
Je connait les angles et les schémas, les anges et les Reines
Seulement les étapes et les cris, Qu’est-ce que je poursuis dans mes rêves ?
J'ai cette mentalité underground qui signifie
Je suis à moitié une bête et à moitié un monstre, C'est juste ma nationalité
Nique les wak rappeurs sans originalité
Nique la police Nique la brutalité policière
Tu veux me battre? Pensant que je suis doux
Tes esprits flirtent avec la mort  Alors je vais leur faire traverser

De2s
Tu le sentais venir, je ramène mon grain de sel, Pour la pointe d'assaisonnement,
Un gros splif de bonne zeb, fait tourner les condiments,
C'est comme d'hab, peu de maille, mais on va faire avec,
les visages qui te parlent, même sans taper la causette,
ça le fait fissa, l'instru d'Idem on basse-ta,

ma gueule j'ai plu un flow, mais des mots qui coulent en cascade,
prends pas la confiance, elle se gagne, rappeur de l'est,
un mec bien sympathique, qui n'a pas la patience de l’être,
stop et risette (reset), inspire ces ondes en soufflettes, la fumée te sort par le zen,
si tu cherchais la petite bête (les problèmes), tu vas trouver un gros zgeg,
en vitesse de croisière, dans cet univers je gambade,

L.A., Paname, le boycotte n'est pas convenable,
renonce à trouver de l'aide, si autour t'as que de cons de srab (pote),
pour moi la coupe est pleine, je communique mais surtout quand je spam
musique souterraine, mentalité underground,
il y a personne qui parraine frère, et trop peu de cd's qui se vendent

60 East
Mentalité underground, j'étais élevé par la culture

Je n'ai pas le temps pour les serpents, les faux ou les vautours
Un méchant comme ultron hors de l'ultra
Une des meilleures respirations je pense qu'ils vont te dire ca
Pendant que tu es sur ton canapé postant sur facebook

Je prends l'avion pour faire basculer les micros au-dessus de l'océan
Un présage m'avait dit que c'était moi qui était choisi

Les nouveaux enregistrements ont rempus avec une époque si dorée
Soldat et je sais que je ne me suis jamais plié
Pas de volcan qui a un flux de cet explosif
Quand ma parole est prononcée, vous entendez le dévoument
Vos phases brulantes, alors les miennes si froides  que je les laisse congelés
Ces faux-culs vont vendre leur âme juste pour goûter à la crème
Alors que j’ai rappé dans toutes les villes tuant la scène

Respect tu ne peux pas l’acheter, va payer pour un bon stratagème
Et souviens-toi de mon nom alors que je pisse sur le mainstream.
Timothy Rhyme
Zaglądam do duszy człowieka, wędrując po ziemi

I widzę, jakie siły kontrolują jego klan
Dlaczego obstawia? Dlaczego  składa swoją pięść?
Czy to Marshall Mathers, czy jest bliżej Stan’a
Zrozum, że dżungla nie jest przyjazna Chyba że jesteś w stanie przetrwać
Wskazówka dla mądrych "Nie spuszczaj oczu z nagrody"
Bo są węże z dużymi kłami, które chcą  się przebierać,

Im większy uśmiech tym większy rozmiar, wszyscy moi ludzie,
Znam kąty i schematy, Aniołowie i Królowe

Tylko kroki i krzyki, co ja realizuję w moich snach?

Mam tę podziemną mentalność, co oznacza
Jestem pół bestią i pół potworem to tylko moja narodowość
Pieprzyć wak rapera bez oryginalności
Pieprzyć policję, pieprzyć brutalność policji
Chcesz walczyć ze mną? Myśląc, że jestem słaby
Wasze umysły flirtują ze śmiercią więc sprowadzę je na drugą stronę

De2s
Czułeś, że to nadchodzi, dorzucam moje ziarnko soli, żeby szczyptę przyprawić,
Duży splif dobrego zioła, wymieszaj składniki,
Jest jak zwykle, mało kasy, ale damy radę,

Twarze, które do ciebie przemawiają, nawet bez wypowiadania słów,
Genialne od razu, niszczymy instrumental od Idem’a,
Mordo, to już nie jest flow, moje słowa płyną jak z  kaskady,
Nie spoufalaj się, zaufanie się wygrywa, raper ze wschodu,
Bardzo miły facet, który nie ma cierpliwości nim być,

Stop i uśmiechnij się, wdychaj te fale ustami, dym wypuszczaj nosem,
Szukałeś drobnego problemu, znajdziesz dużego kut...,
W prędkości przelotowej, po tym świecie sobie skacze,
L.A., Paname (Paryż), bojkot nie jest odpowiedni,
Nie szukaj pomocy, jeśli wokół masz tylko głupich kumpli,
Dla mnie czara goryczy się przelała, komunikuję, ale zwłaszcza gdy spamuję
Muzyka podziemna, mentalność undergound,
Nikt nikogo nie propsuje bracie, zbyt mało płyt CD  się sprzedaje.

60 East
Undergroundowa mentalność, zostałem wychowany przez kulturę
Nie mam czasu na węże, podróbki i sępy

Czarny charakter jak ultron z ultra
Jeden z najlepszych oddechów, myślę, że ci powiedzą
Podczas gdy jesteś na swojej kanapie, publikujesz na Facebooku
Biorę samolot, żeby kołysać pickupy nad oceanem

Miałem objawienie powiedziano mi, że to ja zostałem wybrany
Nowe nagrania zrobiły wyłam od  tak złotej ery

Żołnierz i wiem, że nigdy się nie poddaje
I żaden wulkan nie ma takiej mocy wybuchu
Kiedy moje słowo zostanie wypowiedziane, słyszysz nabożeństwo
Wasze płonące wersy, moje, tak zimne, że zostawiam ich zamrożonych
Te fejki sprzedadzą swoją duszę tylko po to, by skosztować kremu
Podczas gdy ja rapowałem we wszystkich miastach zabijając scenę
Szacunek, nie możesz go kupić, zapłacisz za dobry podstęp
Zapamiętaj moje imię, kiedy sikam na mainstream.

2 komentarze:

  1. Fajnie, że chce Ci się tłumaczyć. Francuski jest dla mnie nie do ogarnięcia, dzięki Tobie wiem o co chodzi :). Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę, choć w tym wypadku tekst i tłumaczenie otrzymałem z samego źródła ;). A z tłumaczeniami w tym gatunku muzycznym to jest to naprawdę ciężki kawałek chleba, strasznie ciężko się przez nie przegryźć.

      Usuń