Grand Corps Malade & Anna Kova - Espoir adapté - tłumaczenie z francuskiego

Lista wszystkich wpisów

Szukaj na tym blogu

sobota, 25 lutego 2017

Grand Corps Malade & Anna Kova - Espoir adapté - tłumaczenie z francuskiego

Grand Corps Malade, tym razem daje się poznać jako twórca filmu, którego premiera odbędzie się 1 marca 2017. Obraz ten zrealizował razem z Mehdim Idirem.
Fabuła filmu mocno nawiązuje do doświadczeń, które przeżył sam piosenkarz, o czym już kiedyś pisaliśmy.



Utwór: Espoir adapté
Wykonawca: Grand Corps Malade & Anna Kova
Album: Patients - ścieżka dźwiękowa do filmu (2017)




Bah ouais c'est sûr c'est la merde, c'est pas trop ça qu'était prévu
Nos ambitions sont en berne et notre avenir en garde à vue
Et si c'est vrai que l'intelligence, c'est la capacité d'adaptation
Il va falloir la jouer rusé face à certaines situations
Avec une enclume sur le dos, les pieds liés et le vent de face
C'est déjà plus dur d’aimer la vie, de faire des sourires dans la glace
On a perdu la 1ère manche mais le même joueur rejoue
Le destin nous a giflés et on veut pas tendre l'autre joue
Alors va falloir inventer, avec du courage plein les poches
Trouver autre chose à raconter pour pas louper un 2ème coche
Y’avait sûrement plusieurs options et finalement on a opté
Pour accepter cette position et trouver un espoir adapté
Alors on va relever les yeux quand nos regrets prendront la fuite
On se fixera des objectifs à mobilité réduite

Là-bas au bout des couloirs, y'aura de la lumière à capter
On va tenter d’aller la voir avec un espoir adapté

Can you hear me
I am awake
Can you see all the fights that I’ve been through
My eyes don’t lie
I’ll reach the light
And hope will guide me

Un espoir adapté c'est l'envie d'croire qui résiste
Même en milieu hostile c'est la victoire qui existe
C’est 5 potes un peu perdus que tentent de battre encore des ailes

C’est retrouver le goût de la sueur entre deux barres parallèles
Un espoir adapté, c’est de l’espoir bousculé
Parce qu'on est dos au mur, il y a plus de place pour reculer
Comme un instinct de survie, on pense encore à avancer
À la fin de quelque chose, y'a un bien un truc à commencer
Après avoir nagé au cœur des points d’interrogation
On va sortir de la torpeur, certains diront reconversion

Là-bas au bout des couloirs, y'aura de la lumière à capter
On va tenter d’aller la voir avec un espoir adapté

I been trying to let it go
Been trying to free my soul
But all the friends that I have lost
And all the scars that I have left
My body embodies all my sorrows
My bones mirror my own morals


Now I don’t need nothing more than to feel my heart pounding

I’ll hold on to this second chance I’ll breathe it

Retrouver un espoir sans oublier ceux qui saignent
Car dans cette quête on est pas tous logés à la même enseigne
Moi j'ai eu ma 2ème chance et même si j'peux la rendre belle
Je pense souvent à la tristesse du dernier sourire de Noël
Un espoir adapté, c’est faire le deuil de tous les autres
Sourire encore ne serait-ce qu’en hommage à tous les nôtres

Ceux qu’étaient là, qui m’ont porté au propre comme au figuré
Ceux qu’ont adapté leur vie pour rendre la mienne moins compliquée
Can you hear me
I am awake
Can you see all the fights that I’ve been through
My eyes don’t lie
I’ll reach the light
And hope will guide me
Ba, tak, to pewne, to jest bzdura, to nie jest to czego oczekiwano
Nasze ambicje są na pół gwizdka, a nasza przyszłość w areszcie
I jeśli jest to prawdą, że inteligencja to zdolność do przystosowywania
Musimy być przebiegli w pewnych sytuacjach
Z kowadłem na plecach, stopami związanymi i wiatrem w oczy
Już trudniej jest cieszyć się  życiem, śmiać spoglądając w lustro
Przegraliśmy pierwszą rundę, ale ten sam gracz odgrywa się
Los daje nam klapsa i nie będziemy nadstawiali drugiego policzka
Więc będzie trzeba wymyślić, z kieszeniami pełnymi odwagi
Inną ripostę słowną, by nie przegapić drugiego "sprawdzam"
Z pewnością było kilka opcji i w końcu zdecydowaliśmy
By przyjąć to stanowisko i znaleźć odpowiednią nadzieję
Dlatego przejrzyjmy na oczy, kiedy wyzwoli się nasza gorycz
Będziemy wyznaczali sobie cele przy ograniczonej sprawności ruchowej
Tam na końcu korytarzy, będzie światło do uchwycenia
Postaramy się je dostrzec z odpowiednią nadzieją

Czy mnie słyszysz
Nie śpię
Czy widzisz te wszystkie potyczki, które stoczyłam
Moje oczy nie kłamią
Uchwycę jasność
A nadzieja mnie poprowadzi

Przystosowana nadzieja jest pragnieniem by wierzyć, że opiera się
Nawet w nieprzyjaznym środowisku, to jest właśnie zwycięstwo
To piątka znajomych odrobinę zagubionych, którzy jeszcze próbują machać skrzydłami
To jest jak ponowne odkrycie smaku potu pomiędzy poręczami gimnastycznymi
Właściwa nadzieja, to nadzieja wywrócona
Ponieważ z powrotem przyparto nas do muru, nie ma miejsca na odwrót
Jak instynkt przetrwania, wciąż myśląc by iść do przodu
Na koniec coś, co nada się na rozpoczęcie

Po tym jak utonęliśmy w sercu pełnym znaków zapytania
Będziemy wychodzić z letargu, przez niektórych nazywanego ponowną przemianą
Tam na końcu korytarzy, będzie światło do uchwycenia
Postaramy się je dostrzeć z odpowiednią nadzieją

Próbowałam pozwolić mu odejść
Uwolnić swoją duszę
Ale wszyscy przyjaciele, których straciłam
I wszystkie blizny, które pozostały
Moje ciało uosabia wszystkie moje smutki
Moje kości odzwierciedlają moją moralność

Teraz potrzebuję tylko, aby czuć, jak bije moje serce

Będę się trzymała tej drugiej szansy, będę nią oddychała
Odnajdź nadzieję, nie zapominając o tych, którzy krwawią
Bo w tej pogoni, nie wszyscy są równi

Ja miałem drugą szansę i nawet jeśli chcę ją dobrze wykorzystać
Często ze smutkiem wspominam uśmiech ostatniego Bożego Narodzenia
Właściwa nadzieja, to ona opłakuje wszystkie inne
Uśmiechnij się jeszcze nie tylko ze względu na szacunek (w hołdzie) wszystkich nas
Ci, którzy tam byli, którzy mnie prowadzili dosłownie i w przenośni
Ci, którzy sprawili, by ich życie było mniej skomplikowane,
Czy mnie słyszycie, przebudziłem się
Czy widzicie wszystkie walki, które stoczyłem
Moje oczy nie kłamią
Dosięgnę światła
A nadzieja będzie moim drogowskazem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz