Disiz La Peste - Autre espèce - tłumaczenie z francuskiego

Lista wszystkich wpisów

Szukaj na tym blogu

środa, 15 lutego 2017

Disiz La Peste - Autre espèce - tłumaczenie z francuskiego

paroles napisy słowa tekst lyrics tłumaczenie traduction translation
W dniu dzisiejszym prezentuję odrobinę rapu. Utwór ten powstał przy okazji trasy koncertowej, którą Disiz La Peste odbył po USA, i najprawdopodobniej jest to również zapowiedź nowej, tegorocznej płyty artysty.



Utwór: Autre espèce (2017)
Wykonawca: Disiz La Peste
Album: Pacifique






[Intro]
Parfois j'me sens étranger à ma propre terre

Extra-terrestre
Moi j'ai rien à voir
Avec cette histoire
Avec ces types-là
J'suis d'une autre espèce

[Couplet 1]
Je viens ni du futur, ni du passé
J'viens tout simplement d'ailleurs
Me demande pas c'qui s'est passé
Je suis allé au bout de mes peurs
Colonel Kurtz, Marlon Brando
J'reviens du cœur des ténèbres
Seul avec moi comme John Rambo
J'ai cousu mes propres plaies
J'reviens en paix, j'ai gagné cette guerre
Des traces de fouet sur le dos
Esclave hier, aujourd'hui fier
Prêt pour l'Apocalypse Now
J'ai fait des voyages interstellaires
Des odyssées dans le cœur de mes frères
Et ce que j'ai vu m'a fait pleurer

Toujours obnubilés par des tas de billets

[Pont]
Je n'ai rien à voir avec eux
Rien à voir avec vous
Rien à faire avec eux
Rien à faire avec vous
Je n'ai... rien à voir avec eux, non
Rien à voir avec vous
Appelle-moi comme tu veux
Ça me va d'être fou

[Refrain]
Moi j'ai rien à voir
Avec cette histoire
J'étais même pas là
J'étais dans l'espace
Moi j'ai rien à voir
Avec cette histoire
Avec ces types-là
J'suis d'une autre espèce

[Couplet 2]
Comme si j'avais fumé, que j'avais bu, mes pupilles sont des trous noirs
Vu c'que j'ai fait, vu c'que j'ai vu

Ma mémoire a des trous noirs
Comme un souvenir d'un long périple Antoine de Saint-Éxupery
Certains vivent pire, le temps est pénible
Enfance malheureuse terrible
Moins que ma mère, guerrière céleste Sur l'étoile cachée par Pluton
J'me suis vu moi-même dans un rêve funèbre
J'me disais : "Dessine-moi un mouton"
J'reviens d'un voyage interstellaire

D'une odyssée dans le coeur de nos mères
Et ce qu'elles m'ont dit m'a fait pleurer

On ne fait que s'entretuer

[Pont 2]
Je n'ai rien à voir avec eux Maman
Rien à voir avec eux
J'te jure que j'ai rien fait Maman
Pardonne-moi si je suis faible Maman
Apprends-moi à marcher Maman
Apprends-moi à aimer Maman
Cette terre est dévastée Maman
Pourquoi tu veux rester Maman ?

[Refrain]
Moi j'ai rien à voir
Avec cette histoire
J'étais même pas là
J'étais dans l'espace
Moi j'ai rien à voir
Avec cette histoire
Avec ces types-là
J'suis d'une autre espèce

[Couplet 3]
Je dois être fait d'un autre alliage

D'une autre étoffe, d'un autre habillage
Je n'ai rien contre les enfantillages
On est adulte trop tôt c'est de plus en plus grave
Et ça se voit sur beaucoup de visages
Dans la vraie vie y'a pas de filtre Instagram

L'insoutenable légèreté de l'être
Pour profiter de l'autre y'a toujours une raison

Et je dois être un extraterrestre
En vrai j'pourrais vivre sans téléphone maison

Me contenter de dattes, de miel et de lait
Des livres comme engrais pour une âme qui pousse bien
Pèlerin piéton sous le soleil en vrai

Woulla woulla ça serait vraiment trop bien
Woulla woulla
Woulla woulla ça serait vraiment trop bien

[Refrain]
Moi j'ai rien à voir
Avec cette histoire
J'étais même pas là
J'étais dans l'espace
Moi j'ai rien à voir
Avec cette histoire
Avec ces types-là
J'suis d'une autre espèce
[Intro]
Czasami czuję się obcy w swoim własnym kraju
Poza-ziemski
Nie mam z tym nic wspólnego
Z tą historią
Z tymi tam typkami
Jestem z innej gliny

[Rozdział 1]
Nie mam ani przyszłości, ani przeszłości
Pochodzę po prostu skądinąd
Nie pytaj mnie co się stało
Dotarłem do swoich lęków
Porucznik Kurtz, Marlon Brando*
Pochodzę z jądra ciemności
Sam ze sobą jak John Rambo*2
Sam zaszyłem swoje rany
Wracam w pokoju, wygrałem wojnę
Ze śladami bicza na plecach
Wczoraj zniewolony, dzisiaj dumny
Gotowy na Czas apokalipsy*3
Odbyłem podróż międzygwiezdną
Odyseję w sercu moich braci
A to co zobaczyłem, sprawiło, że zapłakałem
Ciągle wszystko przesłania pieniądz

[Łącznik]
Nie mam z nimi nic wspólnego
Nic wspólnego z wami
Nic do zrobienia z nimi
Nic do zrobienia z wami
Nie mam z nimi... nic wspólnego, nie
Nic wspólnego z wami
Nazywaj mnie jak chcesz
To sprawi, że będę wściekły

[Refren]
Nie mam nic wspólnego
Z tą historią
Nawet tam nie byłem
Byłem w przestrzeni
Nie mam nic wspólnego
Z tą historią
Z tymi tam typkami
Jestem z innej gliny

[Zwrotka 2]
Jak gdybym palił, jak gdybym pił, moje źrenice są czarnymi dziurami
Biorąc pod uwagę to co zrobiłem, to co zobaczyłem
Moja pamięć zawiera czarne dziury
Jak pamiątkę z dalekiej podróży Antoine de Saint-Éxupery'ego
Niektórzy żyją gorzej, czas jest bolesny
Dzieciństwo nieszczęśliwie straszne
Mniej niż mojej matki, rajski wojownik pod gwiazdą skrytą przez Pluton
Widziałem siebie we śnie, pogrzebanego
Pomyślałem: "Narysuj mi baranka"*4
Właśnie wróciłem z podróży międzygwiezdnych
Odysei do serca naszych matek
A to co od nich usłyszałem, sprawiło, że załkałem
Jesteśmy po prostu zabijani

[Łącznik 2]
Nie mam z nimi nic wspólnego, Mamo
Nic wspólnego z wami
Przysięgam, że nic nie zrobiłem Mamo
Wybacz mi, że jestem słaby, Mamo
Naucz mnie chodzić Mamo
Naucz mnie kochać Mamo
Ta ziemia jest zniszczona Mamo
Dlaczego chcesz zostać Mamo?

[Refren]
Nie mam nic wspólnego
Z tą historią
Nawet tam nie byłem
Byłem w przestrzeni
Nie mam nic wspólnego
Z tą historią
Z tymi tam typkami
Jestem z innej gliny

[Zwrotka 3]
Powinienem zostać wykonany z innego stopu
Innego materiału, innego surowca
Nie mam nic przeciwko dzieciństwu
Jest jeszcze zbyt wcześnie na dorosłość, choć szybciej robi się poważniej
I w wielu twarzach to widać
W prawdziwym życiu, nie ma filtra z Instagramu
Nieznośna lekkość bytu*5
Zawsze znajdzie się jakiś powód, aby znaleźć radość
A ja powinienem być obcy*6
Tak naprawdę nie mogłem żyć bez telefonu stacjonarnego
Ja kontemplujący dni, miód i mleko
Książki, jak nawóz dla duszy, która zdrowo wzrasta
Pieszy pielgrzym pod prawdziwym słońcem
... to byłoby zbyt wiele
...
... to byłoby zbyt wiele

[Refren]
Nie mam nic wspólnego
Z tą historią
Nawet tam nie byłem
Byłem w przestrzeni
Nie mam nic wspólnego
Z tą historią
Z tymi tam typkami
Jestem z innej gliny
* porucznik Kurtz jest głównym bohaterem książki "Jądro ciemności" (1899) Johepha Conrada, a także filmu "Czas apokalipsy" (1979) Francisa Forda Coppoli. Aktorem który wcielił się w tę rolę w filmie był Marlon Brando;
*2 John Rambo to główny bohater kilku filmów z lat osiemdziesiątych, w którego wcielił się Sylvester Stallone. Jest on symbolem samotnej heroicznej walki. Aktualnie odbiór filmów o Rambo ma raczej humorystyczny oddźwięk;
*3 ponownie nawiązanie do filmu - patrz punkt *2;
*4 nawiązanie do "Małego księcia", czyli ponownie Antoine de Saint-Éxupery;
*5 nawiązanie do "Nieznośnej lekkości bytu" Milana Kundery;
*6 nawiązanie do filmu Stevena Spielberga "E.T."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz