Piątkowe tłumaczenie - The Pirouettes - Ce paradis

Lista wszystkich wpisów

Szukaj na tym blogu

piątek, 21 września 2018

Piątkowe tłumaczenie - The Pirouettes - Ce paradis



Piątkowy cytat:
„Ale niepodległość bynajmniej nie przywróciła nam wolności: ani swobody uczucia, ani swobody widzenia. Naród stał się politycznie wolny, natomiast każdy z nas ujrzał się naraz bardziej spętany i wewnętrznie osłabiony, niż kiedykolwiek przedtem”. Witold Gombrowicz „Dziennik 1953–1969”.

Co do utworu, to dziś prezentuję trzecią piosenkę zapowiadającą nowy album The Pirouettes, który ukaże się równo za tydzień, 28 września.

Utwór: Ce paradis (Ten raj)
Wykonawca: The Pirouettes
Album: Monopolis (2018)

[Intro]

[Couplet 1 : Léo]
À moitié éveillé entre une voie et un train
J'ai rêvé pour une fois que tout allait si bien

J'ai tout gardé, tout noté, tout relevé pour les prochaines fois
Les coups durs, les coups bas, c'est la vision qui me reviendra

[Pré-refrain : Vickie & Léo]
Un paradis imaginé pour toi et moi
Au large des îles d'un continent qu'on n'connait pas
Aux lendemains toujours meilleurs, à chaque fois
Trouver le bien et le bonheur dans l'eau que l'on boit et ça fait

[Couplet 2 : Léo]
J'suis en vogue dans ma tour, plus rien ne me plait

Même les drogues et l'amour ne font plus d'effet
Faut qu'on s'en aille, mer de corail, je sais que tu connais

[Pré-refrain : Vickie & Léo]
Ce paradis imaginé pour toi et moi
Au large des îles d'un continent qu'on n'connait pas

[Refrain : Vickie & Léo]
Et je voudrais que tu m'accordes ta confiance, bébé

En cet endroit, repoussons la fatalité
Oui, je voudrais tenter ma chance et redoubler de volonté
Si on est deux, je sais qu'on peut y arriver
Ne t'es-tu pas demandé que cachaient les fourrés
Ni pourquoi la pluie battait tout l'été ?
N'as-tu pas remarqué mon visage changer
Au travers des tremblements endurés ?

[Couplet 2 : Léo & avec Vickie]
Passant, absent, replié sur moi-même
J'ai longtemps galopé aux dépens de ce que j'aime
J'ai trop voulu tout niquer, j'ai tout perdu, fini par tout casser
Et je m'en veux, c'est pas un jeu, oh, je t'en prie, laisse-moi le retrouver

[Pré-refrain : Léo & Vickie]
Ce paradis imaginé pour toi et moi
Au large des îles d'un continent qu'on n'connait pas

[Refrain : Léo & Vickie]
Ne t'es-tu pas demandé que cachaient les fourrés
Ni pourquoi la pluie battait tout l'été ? Imaginé pour toi

N'as-tu pas remarqué mon visage changer
Au travers des tremblements endurés ?

[Instumental]
Imaginé pour toi

[Refrain : Léo & Vickie]
Ne t'es-tu pas demandé que cachaient les fourrés
Ni pourquoi la pluie battait tout l'été ? Imaginé pour toi

N'as-tu pas remarqué mon visage changer
Au travers des tremblements endurés ? Imaginé pour toi

[Intro]

[Zwrotka 1: Léo]
Na wpół przytomny między drogą a pociągiem
Pierwszy raz marzyłem, że wszystko będzie dobrze
Wszystko zachowałem, zanotowałem, spisałem na następny raz
Mocne uderzenia, uderzenia poniżej pasa, to wizja, która powróci

[Wstęp do refrenu: Vickie & Léo]
Wyśniony raj dla ciebie i dla mnie
Wzdłuż wysp nieznanego kontynentu
W stronę zawsze lepszego jutra, za każdym razem
Znaleźć dobro i szczęście w wodzie, którą pijemy, i tyle

[Zwrotka 2: Léo]
Jestem modny w swojej wieży, już nic mi się nie podoba
Nawet narkotyki i miłość już nie działają
Trzeba odejść, morze koralowców, wiem, że znasz


[Wstęp do refrenu: Vickie & Léo]
Ten raj wyśniony dla ciebie i dla mnie
Wzdłuż wysp nieznanego kontynentu

[Refren: Vickie & Léo]
I chciałbym, żebyś powierzyła mi swoje zaufanie, kochana
W tym miejscu odrzućmy fatalizm
Tak, chciałbym spróbować szczęścia i podwoić swoją wolę
Jeśli jest nas dwoje, wiem, że może nam się udać
Nie zastanawiałeś się, co kryły zarośla?
I dlaczego deszcz padał całe lato?
Nie zauważyłeś, że moja twarz się zmienia
Poprzez niekończące się drżenie?

[Zwrotka 2: Léo wraz z Vickie]
Odchodzący, nieobecny, skupiony na sobie samym
Od dawna pędziłem kosztem tego, co kocham
Chciałem wszystko pieprzyć, wszystko utraciłem, w końcu wszystko zepsułem
I obwiniam siebie, to nie jest gra, och, proszę cię, pozwól mi to odzyskać

[Wstęp do refrenu: Vickie & Léo]
Ten raj wyśniony dla ciebie i dla mnie
Wzdłuż wysp nieznanego kontynentu

[Refren: Léo & Vickie ]
Nie zastanawiałeś się, co kryły zarośla?
I dlaczego deszcz padał całe lato? Wymyślony dla ciebie
Nie zauważyłeś, że moja twarz się zmienia
Poprzez niekończące się drżenie?

[Instrumentalnie]
Wymyślony dla ciebie

[Refren: Léo & Vickie ]
Nie zastanawiałeś się, co kryły zarośla?
I dlaczego deszcz padał całe lato? Wymyślony dla ciebie
Nie zauważyłeś, że moja twarz się zmienia
Poprzez niekończące się drżenie? Wymyślony dla ciebie

Tłumaczenie na polski: © karmnikdlaptakow.com.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz