Piątkowe tłumaczenie - Peter Peter - Bien réel - tłumaczenie z francuskiego

Lista wszystkich wpisów

Szukaj na tym blogu

piątek, 2 grudnia 2016

Piątkowe tłumaczenie - Peter Peter - Bien réel - tłumaczenie z francuskiego

To były inne czasy, inny rok, a przecież dopiero trzy, bez mała, od niego upłynęły. Tak, Peter Peter gościł u nas w dekadenckim i depresyjnym początku 2014 roku, a konkretnie w tym miejscu.
Moje dłonie w dalszym ciągu pamiętają charakterystyczny mróz, który otulał je tamtej zimy. Ten mróz zapadł mi w pamięć, bo był tak optymistyczny, jak zapach z dzieciństwa wywołujący miłe wspomnienia, czy skojarzenia. Tak bardzo się chciało palić w jego towarzystwie.
Być może 2017 rok, na który Peter Peter zaplanował wydanie kolejnej płyty, będzie równie interesujący. Polecam przesłuchanie nowej kompozycji, która znajdzie się na tym albumie. Czy jest równie lekko i bez zobowiązań jak kiedyś? Oceńcie sami.

Utwór: Bien réel
Wykonawca: Peter Peter
Album: Noir éden (2017)





J'ai retrouvé sous mes ongles, de la terre
Celle d'un endroit où je n'ai jamais été
Dans mes mains elle prend la forme d'une spirale
Plus je la fixe plus je sens qu'elle m'avale

C'est alors que je me laisse tomber
Puis me réveille dans un lit drapé d'or

Le plafond est étoile, sol, jardin
Des cascades dans mes cheveux se fraient un chemin
C'est un royaume où règne la musique et le silence
Il me fût entièrement légué, oui je pense

J'imagine que c'est bien réel
J'imagine que c'est enfin vrai

J'ai la saison que je veux quand je respire

Apparaisse mes voeux sans que je n'ai pu les dire
Je peux tout revivre et tout transformer

J'ai le goût de ta bouche (?) sous un ciel d'été

Et le jour et la nuit arrivent à s'entendre
J'ai eu peur je l'avoue maintenant j'aime cette chambre
Je n'avais pas remarqué qu'il n'y avait pas de murs
Maintenant que je sais je crois enfin te comprendre

J'imagine que c'est bien réel
J'imagine que c'est enfin vrai

C'est un royaume où règne la musique et le silence
Il me fût entièrement légué, oui je pense
Je n'avais pas remarqué qu'il n'y avait pas de murs
Maintenant que je sais je crois enfin te comprendre
Pod palcami odnalazłem ziemię
Z tych miejsc, w których nigdy nie byłem
W moich dłoniach, ona nabiera kształt spirali
Im bardziej stała, tym bardziej czuję, że mnie pochłonie
To wtedy upadnę
Później zbudzę się w łożu pokrytym złotem
Sufit jest gwiazdą, podłoga ogrodem
Wodospady w moich włosach odnajdują ścieżkę
To region, królestwo muzyki i ciszy

Całkowicie mnie opuścił, tak myślę

Wyobrażam sobie, że to jest prawdziwe
Wyobrażam sobie, że to w końcu prawda

Mam taki okres, kiedy pragnę, kiedy oddycham
Pojawiają się moje życzenia, o których nie byłem w stanie powiedzieć
Chcę wszystko przeżyć i wszystko zmienić
Mam smak twoich ust (?) pod letnim niebem
I tak dzień jak i noc dochodzą do zgody
Bałem się, przyznaję, teraz kocham ten pokój
Nie zauważyłem, że on nie miał ścian

Teraz wiem, wierzę, że w końcu zrozumiesz

Wyobrażam sobie, że to jest prawdziwe
Wyobrażam sobie, że to w końcu prawda

To region, królestwo muzyki i ciszy

Całkowicie mnie opuścił, tak myślę
Nie zauważyłem, że on nie miał ścian

Teraz wiem, wierzę, że w końcu zrozumiesz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz