Piątkowe tłumaczenie - Paris Combo - Je suis partie

Lista wszystkich wpisów

Szukaj na tym blogu

piątek, 13 marca 2020

Piątkowe tłumaczenie - Paris Combo - Je suis partie


Utwór: Je suis partie
Wykonawca: Paris Combo
Album: Tako Tsubo (2017)


Je suis partie

Du plus loin, du plus lointain,
Je me souviens
Que je partais sur les chemins un chiffon
Naïvement noué en baluchon
Je partais sur le chemin dont le dessin
- Le tracé - formait un rond il me ramenait chaque fois à la maison

Mais cette fois, je suis partie de chez moi, je suis partie
J'y crois pas, je suis partie de chez moi, je suis partie...


Je pars et puis j'en reviens, j'en reviens pas
De ces grandes destinations:
Berlin, Boston, Ottawa, Madison
Manhattan, Prague ou Detroit
Surabaya - Johnny, tu n'étais pas là - Los Angeles
Je te prends et je te laisse

Mais c'est ici, à Paris, qu'est établi
Mon ange, mon petit génie
à sa place, la Bastille, sur son piedestal

Je le mange des yeux, je me régale
Et je lui tourne autour - dans le bus 61 - j'admire ses contours
Ses fesses et son petit rien...
Odeszłam

Z daleka, z najodleglejszych stron
Pamiętam
Że szłam po bezdrożach w gałganach
Z naiwnie zawiązanym plecakiem
Szłam drogą, której rys
- Trasa - uformowała krąg, który mnie prowadził za każdym razem do domu

Ale tym razem, odeszłam od siebie, odeszłam
Nie mogę w to uwierzyć, odeszłam od siebie, odeszłam...

Odchodzę, a potem wracam, nie wracam wcale
Z tych wielkich miejsc:
Berlina, Bostonu, Ottawy, Madison
Manhatanu, Pragi, czy Detroit
Surabayi - Johnny, nie było cię tam - Los Angeles
Zabieram cię i zostawiam

Ale to tutaj, w Paryżu, jesteś u siebie
Mój anioł, mój mały geniusz
Na swoim miejscu, w Bastylii, na swoim piedestale

Chłonę go oczami, lubię to
I odwracam go - w autobusie 61 - podziwiam jego kontury
Jego pośladki i jego małe co nie co...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz